21:20

Kaczka z jabłkami


Wszyscy w domu lubimy kaczkę i coraz częściej pojawia się ona na naszym stole. To najprostszy sposób na jej przyrządzenie. Lubię piec kaczkę w całości, faszerowaną, ale tym razem domowy intendent (czyt. mąż) nabył nóżki. Do kaczki bardzo lubimy buraczki zasmażane lub surówkę z czerwonej kapusty i kaszę lub ziemniaki puree. Polecam - na niedzielny obiad jak znalazł:)

Składniki:

  • 4 nóżki z kaczki
  • 2 jabłka (lekko kwaśne lub słodkie)
  • 2 ząbki czosnku
  • majeranek
  • sól
  • pieprz
Nóżki umyć i natrzeć rozgniecionym czosnkiem, solą, pieprzem i dużą ilością majeranku. Odstawić do lodówki na 2-3 godziny.

Po wyjęciu z lodówki ułożyć w naczyniu do pieczenia i obłożyć jabłkami (wydrążyć gniazda nasienne i pokroić w ósemki)
Piec w temp. 200 stopni około 1 godziny.

5 komentarzy:

  1. z majerankiem, obsadzona jabłkami - to mój ulubiony sposób na kaczkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym kiedyś spróbować, bo ja kaczki nigdy nie jadłam hehe;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majana - pierwsza, którą dawno temu podano u mnie w domu była...pozostawiająca wiele do życzenia. Od kilku lat robię sama i jest to jedno z lepszych mięs. A popisowym numerem jest faszerowana:)

      Usuń
  3. Ja akurat za kaczka nie przepadam, ale Mąż bardzo lubi ..... fajnie wygladają te przyrumienione nózki:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń