07:42

Kotlety z kalafiora

Propozycja na przemycenie warzywa do diety niejadków. 
Osobiście kalafiory lubię i przemycać ich dla mnie nie trzeba, ale moje dzieci są odmiennego zdania. 
Kolejny raz okazało się, że pozornie "zakamuflowany"kalafior - bo przecież wiedzieli, że to on kryje się we wnętrzu kotlecików - smakuje dużo lepiej niż taki zwyczajnie ugotowany. 
Obecność panierki z diety najchętniej bym wyeliminowała, ale tu również dzieci są odmiennego zdania. 
Wszystko co usmażone i obtoczone w chrupiącej panierce znacząco przesuwa się w górę w ich subiektywnej piramidzie żywienia.
Ale konsumpcja kalafiora cieszy matczyne serducho mimo wszystko:)








Składniki (na około 12 kotlecików):

  • średni kalafior
  • 2-3 jajka
  • bułka tarta 
  • sól, pieprz
  • olej/oliwa do smażenia





Kalafiora umyć i ugotować. Najlepiej na parze. 
Rozgnieść przy pomocy praski do ziemniaków lub po prostu widelcem. Dodać przyprawy oraz jajko, a także 2-3 łyżki bułki tartej - powstała masa powinna być na tyle zbita żeby można było uformować z nie kotleciki. Jeżeli jest więc za rzadka to należy zwiększyć ilość bułki tartej. 






Z masy formować kotleciki dowolnej wielkości. Obtaczać w rozmąconym jajku (1-2 sztuki z dodatkiem soli) i bułce tartej. Smażyć na złoto z obu stron. Tradycyjnie nasze kotleciki usmażyłam na oliwie, co gorąco polecam. 
Można podać jako danie główne z ziemniakami i surówką, ale można też zjeść jako zimną przekąskę. 

4 komentarze:

  1. pewnego lata często robiłam takie kalafiorowe kotlety, a później zupełnie zapomniałam o ich istnieniu. zrobiłaś mi pyszne przypomnienie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asieja - do usług:), cieszę się, że przypomniałam Ci o nich, bo naprawdę warto:)

      Usuń
  2. Mi też kalafiora przemycać nie trzeba, aczkolwiek w takiej kotlecikowej formie chętnie bym go spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ketleciki z kalafiora juz niejednokrotnie robilam. Zawsze byly ciekawa alternatywa dla miesnych kotletow. Moje przepisy na obiad zawsze sa urozmaicone, ale wiadomo jak facet powie ze chce schabowego tylko i wylacznie to jest problem ;]

    OdpowiedzUsuń