08:22

Ciasteczka z miodem

kruche ciasteczka z miodem
Spożywamy ostatnio dużo miodu (w napojach, do pieczywa). Miałam ochotę na wypiek z dodatkiem miodu, ale nie na pierniczki, bo tych chwilowo mam dość:) Zdecydowałam się na użycie miodu w kruchych ciasteczkach. 
Ciasteczka z miodem są mniej słodkie niż tradycyjne z cukrem. Dodatek miodu sprawia, że są bardziej wilgotne. 
Bardzo smakują moim dzieciom.

Składniki (na ok. 25 sztuk):

  • 5 kopiastych łyżek miodu (używałam lekko scukrzonego, ale może być płynny)
  • 1 jajko
  • 100 g masła (prosto z lodówki)
  • 2 szklanki mąki pszennej (szklanka 250 ml)
Z podanych składników zagnieść ciasto (nie powinno się kleić). Zawinąć w folię i schłodzić min. 1 godzinę w lodówce. 
Schłodzone ciasto rozwałkować na placek o grubości 5 mm i wykrawać ciasteczka. Układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temp. 200 stopni 10-12 minut. 
Do ciasteczek można również dodać odrobinę skórki otartej z cytryny lub pomarańczy.

Inne moje wypieki z kruchym ciastem znajdziecie tu


10 komentarzy:

  1. Choć miód obecnie dla mnie niewskazany, kuszą mnie te ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. My równiez uwielbiamy kruche ciasteczka ... a miodzio - u nas ostatnio rządzi nawłociowy, spadziowy i gryczany:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ładnie wygladaja, szkoda tylko że pieczony miód to juz niewiele ma chyba własciwości odżywczych..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poddany temperaturze już nie. Tu chodziło bardziej o zastąpienie cukru i smak. Zawsze można sobie ciasteczko w miodzie zanurzyć:)

      Usuń
  4. Wczoraj skusilam sie na przepis. Dodam iz pierwszy raz pieklam ciasteczka. Korzystajac z przepisu wszystko dodalam identycznie.
    Ciastka zaraz po wyciagnieciu z piecado dzis sa twarde jak kamien.
    Ciekawe co wyszlo nie tak? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może były zbyt długo zagniatane? Tego rodzaju ciastka nie lubią długiego zagniatania.

      Usuń
  5. ciasteczka sa twarde bo nie daje sie calego jajka tylko samo żółtko

    OdpowiedzUsuń
  6. Wie ktoś może ile kalorii ma jedno ciasteczko??

    OdpowiedzUsuń