08:00

Pappardelle z pistacjami

papardelle z pistacjami

Pappardelle z pistacjami, czyli pappardelle ai pistacchi, to kolejna propozycja z cyklu Viva la pasta! prowadzonego z Aleksandrą z bloga Moja Toskania
Potrawa prosta w przygotowaniu, ale niesamowicie aromatyczna za sprawą pistacji i szafranu. 
Mi bardzo spodobał się dodatek masła, które idealnie skomponowało się z pozostałymi składnikami. 

Składniki:

  • 400 g makaronu pappardelle
  • 0,1 g szafranu w proszku
  • 2 łyżki obranych pistacji (użyłam solonych)
  • 80 g masła
  • 3 łyżki  startego parmezanu
  • sól 
  • pieprz
  • kilka pistacji do przybrania

Pistacje zmiksować z masłem (ja zmieliłam pistacje w młynku do kawy, a następnie wymieszałam z miękkim masłem). Dodać pieprz. 
Makaron ugotować al dente w osolonej wodzie z dodatkiem szafranu. Odcedzić i wymieszać z masłem pistacjowym. Podawać posypany parmezanem i przybrany kawałkami pistacji. 




Zapraszam również do obejrzenia pappardelle ai pistacchi przygotowanego przez Aleksandrę w Toskanii. 

4 komentarze:

  1. Pyszne danie, bardzo aromatyczne. Bardzo lubie pistacje! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne danie makaronowe, maslo z pistacjami rewelacja! Mniam mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł bardzo lubię pistacje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu przyznam Ci się, ze ja niekiedy jem makaron z samym masłem i uznaje to za najlepsza potrawe świata:) ... buziaki

    OdpowiedzUsuń