16:29

Dziewczyny! Badajmy się!



Wpis ten powstał na prośbę wiernej Czytelniczki bloga
i trochę dojrzewał w mojej głowie. 
Myślałam w jaki sposób przekazać Wam apel S. 
Tak chyba będzie najprościej i bez zbędnego rozpisywania się. 

S. niedawno straciła jedyną siostrę, za młodą, zdecydowanie za młodą by umierać... Siostra przegrała z rakiem piersi. Nie miała szans. Zbyt późna diagnoza. Osierociła kilkuletniego synka. Pozostawiła zrozpaczonego męża i rodzinę. 

To nie jest tylko historia S. 
Choroba może spotkać każdą z nas. 
Pewnie każda z nas gdzieś obok siebie ma kogoś, kto choruje/chorował, czyjąś siostrę, mamę, teściową, a może osobiście doświadczyła choroby.

Dlatego, w imieniu swoim i mojej Czytelniczki, proszę Was dziewczyny -  badajmy się!
Badajmy piersi, róbmy cytologię. 
Dla naszych dzieci, partnerów, rodziny, znajomych... a przede wszystkim dla nas samych! 
To nic nie boli, kosztuje trochę stresu, ale pamiętajmy, że najważniejsza jest szybka diagnoza. 
Nie zwlekajcie więc i nie odkładajcie badań na "potem". Bo potem może już być za późno. 
Ja też nie czekam więc na październik, obfitujący w akcje przypominające o profilaktyce i piszę do Was dzisiaj. 

Już się umówiłam na wizytę kontrolną. Czas na Ciebie!


9 komentarzy:

  1. ja już po cytologii i usg piersi w sierpniu. wciąż dziwi mnie, ile moich koleżanek nie daje się namówić na badania profilaktyczne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty też możesz... - dlatego liczę, że choć jedną osobę uda mi się namówić. A może nie jedną. Oby.

      Usuń
  2. Bardzo ważny apel !
    Aniu - Dziękuję !
    Badajmy się, nie bójmy się !
    Warto uświadomić sobie, że choroba nie zawsze zależy od tego ile się ma lat, czy wystąpiła w naszej rodzinie, itp. Czasami zjawia się nagle, znienacka, nieoczekiwanie przez nikogo , bez odpowiedzi "Dlaczego ? " Badajmy się, spróbujmy nie dać się zaskoczyć. I cieszmy się zdrowiem. Cieszmy się życiem, cieszmy się każdą chwilą i każdym dniem. Zycie tak szybko płynie, czasem jest długie i szczęśliwe, a czasem za krótkie, ale oby było szczęśliwe!
    Wszystkim czytelniczkom i czytelnikom oraz Autorce bloga życzę zdrowia i szczęścia.
    Pozdrawiam S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. S. - dziękuję, Twoje słowa są doskonałym uzupełnieniem tego co napisałam.

      Usuń
  3. drogie dziewczyny, badania to nie profilaktyka! To diagnoza. Trzeba stosować profilaktykę, czyli odpowiednio się odżywiać i nie stresować. Główna pożywka dla raka jest cukier, więc natychmiast odstawić wszelkiego rodzaju słodzone napoje i słodycze. A poza tym rak, to po prostu INFORMACJA, że coś bardzo nie jest tak z Twoim systemem immunologicznym i trzeba przede wszystkim go wzmacniać. Życzę zdrowia! Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edyta - chodzi o to, żeby tę informację pozyskać jak najszybciej, a badania są w tym bardzo pomocne. Nie należy ich unikać. A niestety są kobiety, które nie badają się latami.

      Usuń
  4. Bardzo ważny temat. Ja od jakiegoś czasu badam się regularnie. Co prawda trzeba odczekać swoje w kolejce często, ale gdy dzieje się coś niepokojącego można liczyć na szybsze załatwienie sprawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mops - i słusznie! Dajesz bardzo dobry przykład!

      Usuń