08:00

Pappardelle kakaowe w sosie orzechowo-serowym


Z cyklu Viva la pasta! zapraszamy z Aleksandrą z Moja Toskania na kakaowe pappardelle w sosie orzechowo-serowym. 
Makaron nie ma bardzo wyraźnego smaku - moje dzieci spodziewały się smaku czekolady i odrobinę były zawiedzione. Nutka kakao przebija się w nim bardzo dyskretnie. Pierwsze skrzypce w tym daniu grają zdecydowanie orzechy i ser, a kolor makaronu jest po prostu ciekawym urozmaiceniem makaronowego dania. 

Składniki makaronu:

  • 250 g mąki pszennej (użyłam T650)
  • 2 jajka
  • 35 g kakao
  • 1 łyżka oliwy
  • szczypta soli
Z podanych składników zagnieść ciasto makaronowe. Rozwałkować (podsypując mąką) na cienki placek. Złożyć go na cztery (w rulon) i pociąć na paski o grubości ok. 2 cm. 


Składniki sosu
  • 300 g sera mascarpone
  • 60 g orzechów włoskich
  • 120 g startego parmezanu
  • 3 łyżki oliwy
  • sól i pieprz
ciemny makaron
Zmiksować orzechy. Na patelni podgrzać oliwę, dodać zmiksowane orzechy, a następnie ser mascarpone. Dodać połowę parmezanu. Podgrzewać 2-3 minuty. Zdjąć z ognia i wymieszać z ugotowanym makaronem. Podawać posypane parmezanem i świeżo zmielonym pieprzem. 

Zapraszam Was do obejrzenia kakaowego pappardelle przygotowanego przez Aleksandrę w Toskanii. 



6 komentarzy:

  1. Zgadzam sie z Toba, ze nie czuc kakao. Fajny kolor i dobrze pasuje do sosu orzechowo-serowego :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleksandra - ja lubię takie przygody z kolorami, więc jestem z dania bardzo zadowolona :)

      Usuń
  2. Piękny makaron Ci wyszedł. Połaczenie smaków wygląda na idealne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka - dziękuję, było bardzo smaczne.

      Usuń
  3. Myślałam, że sos będzie na słodko ... a tu niespodzianka:) ... parmezan:) ... wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola - a do tego z pieprzem :) To zdecydowanie wytrawne danie :)

      Usuń