08:00

Raviole bolognesi

Z cyklu Viva la pasta! zapraszamy dziś z Aleksandrą z Moja Toskania, nieco przewrotnie, na ciasteczka w kształcie ravioli. Wypełnione powidłami śliwkowymi. 
Zrobiłam je z połowy porcji i mając w pamięci włoskie, mocno słodkie wypieki - zredukowałam cukier. 
Tak zapamiętale redukowałam, że zapomniałam o oprószeniu ciasteczek cukrem pudrem. A kiedy sobie o tym przypomniałam, to ciasteczek już nie było i nie miałam już nic do oprószania ;)
Odwiedzając Włochy na takie ciasteczka natkniecie się w regionie Emilia Romania.

Składniki:

  • 400 g mąki pszennej
  • 150 g masła
  • 200 g cukru (można zmniejszyć do 120)
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • powidła śliwkowe
  • cukier puder do oprószenia po wierzchu
Z wszystkich składników (poza cukrem pudrem i powidłami) zagnieść ciasto. Rozwałkować na grubość 0,5 cm i wykrawać koła przy pomocy szklanki. Na każdym kłaść powidła i składać ciasto na pół (jak przy sklejaniu pierogów). Brzegi docisnąć ząbkami widelca. Piec 20 minut w 180 stopniach. Ostudzone oprószyć cukrem pudrem. 







Zapraszam Was też do obejrzenia raviole bolognesi przygotowanych przez Aleksandrę w Toskanii

Jeżeli podoba się Wam nasz cykl, to zapraszam również do śledzenia profilu Viva la pasta! na Facebooku (klik)

6 komentarzy:

  1. W pierwszej chwili myślałam, że będą nadziane bolognese;-)) Fajna propozycja:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciastka duze, sycace i wszystkim smakujace! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ... a ja sobie je upiekę, a co ... i nawet pudrem poprószę:) .... cudowne te ciasteczka Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Upiekłam, nie poprószyłam ... ale i tak są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń