09:23

Muffinki kakaowe z jabłkami

muffinki, kakao, jabłka
Potrzebowałam szybkiej i najlepiej choć trochę czekoladowej słodkiej przekąski. 
Skoro szybkiej to od razu pomyślałam o muffinkach, których już dawno nie robiłam. 
Ciasto wystarczy wymieszać łyżką, dorzucić pokrojone w kostkę jabłko i gotowe.
A muffinki z jabłkami najlepsze na jesienną chandrę lub jako przekąska na spacer, kiedy sprzyja pogoda. 

Składniki (12 sztuk):

  • 1 jabłko (u mnie słodkie)
  • 1 i 3/4 szklanki mąki tortowej
  • 150 g jogurtu naturalnego
  • 75g roztopionego i ostudzonego masła
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szklanki cukru
  • 2 łyżki kakao


muffinki, kakao, owoce, babeczki
Jabłko obrać ze skórki i pokroić w kostkę. Pozostałe składniki wymieszać łyżką (ciasto jest dość gęste - jeżeli wyda Wam się zbyt gęste to dodać 2-3 łyżki mleka). Na koniec wymieszać z pokrojonym jabłkiem. 
Ciasto przełożyć do formy wyłożonej papilotkami. Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec 25 minut. 
Inne moje przepisy na muffinki - tutaj.


1 komentarz: