14:39

Ciasto z kminkiem



Ciasto z kminkiem to dla mnie absolutny hit. 
Jest przepyszne. 
Zdaję sobie sprawę, że wiele osób jeży się na widok kminku, ale jeśli choć trochę go lubicie, to nie wahajcie i upieczcie to ciasto. 
Jest idealne na jesienne popołudnie z herbatą, kocem i dobrą książką. 
Przepis Nigelli, która twierdzi, że ciasto można długo przechowywać a nawet mrozić - nie potwierdzę, ponieważ u nas zniknęło w jedno popołudnie. 

Składniki (piekłam w keksówce 10 cm x 25 cm):

  • 4 łyżeczki kminku (płaskie)
  • 120 g cukru (w oryginale 175 g, ale ciasto jest wystarczająco słodkie) + łyżka cukru do posypania po wierzchu (zapomniałam o posypaniu - jak dla mnie jest dobrze i bez tego)
  • 175 g miękkiego masła
  • 75 g mielonych migdałów
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • 150 g mąki pszennej
Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Migdały, mąkę, kminek i proszek do pieczenia wymieszać w misce. 
Do utartego masła z cukrem wbijać po jednym jajku i wsypywać małymi partiami suche składniki. Całość mieszać tylko do połączenia się składników. Ciasto przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia (lub wysmarowanej masłem) i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni (ewentualnie posypać cukrem po wierzchu). Piec 45-55 minut. 



3 komentarze:

  1. Napisz mi prosze czy kminek dałaś cały czy mielony? Ciasto bardzo mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas niestety amatorów tej przyprawy się nie znajdzie:) .... pierwszy raz w życiu słyszę, żeby dodawać ją do ciasta .... choć akurat w chlebie litewskim kminek jest dla mnie "do przyjęcia" to może i w cieście by posmakował:)

    OdpowiedzUsuń