17:47

Ryż zapiekany ze śliwkami

ryż, śliwki, zapiekanka

Od czasu do czasu mam ochotę na słodki obiad (choć to danie akurat nie należy do mocno słodkich). 
Bardzo lubię wszelkiego rodzaju zapiekanki i połączenia owoców z makaronem lub ryżem. 
Tym razem zapiekłam ryż i śliwki węgierki a całość zwieńczyła śmietanowo-jajeczna kołderka. 
Wyszło ekstra!

Składniki (porcja dla 4 osób):

  • 800 g śliwek (u mnie dąbrowicka)
  • 250 g ugotowanego ryżu (waga przed ugotowaniem)
  • 200 g śmietany 18%
  • 4 łyżki cukru
  • 2 jajka
  • cynamon (około 1/2 łyżeczki)
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka bułki tartej













Śliwki umyć i przekroić na pół. Pestki wyrzucić. 
Jajka ubić z cukrem i śmietaną. 

ryż, śliwki, zapiekanka

Formę do zapiekania wysmarować masłem i wysypać dno bułką tartą. Ułożyć połowę śliwek (rozcięciami do góry) i posypać je cynamonem. Wyłożyć ryż a na nim ułożyć kolejną warstwę śliwek (rozcięciami do dołu). Całość zalać masą śmietanowo-jajeczną. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piec około 35 minut. 

śliwki, zapiekanka, ryż

3 komentarze:

  1. Nawet nie wiem dlaczego, ale zawsze jak robię zapiekany ryż to z jabłkami, mimo że ubóstwiam śliwki. Ależ mam teraz smaka na to danie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Smak dzieciństwa w pysznie podkręconej wersji! Aż mi zapachniało. Super :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. czy można zastąpić jogurtem

    OdpowiedzUsuń