15:57

Mini pizze z brokułem

pizza, brokuł
Przyznam się, że jak już czasem nie wiem co zrobić na obiad, a dzieci marudzą, że tego czy owego jeść nie chcą, to zawsze ratuje mnie domowa pizza. 
Danie niezawodne, a do tego od pewnego czasu mam nie lada pomoc, bo syn przygotowuje ciasto i sos pomidorowy. 
Może właśnie dlatego przygotowanie pizzy to dla mnie  "chwila-moment". 
Tym razem pizzę przygotowałam w nieco innej formie. 
Mini-pizze, czy jak kto woli roladki, oprócz tradycyjnego sosu pomidorowego i mozzarelli przygotowałam z brokułem, salami i czarnymi oliwkami. 
Mini pizze doskonale sprawdzają się jako przekąska na przyjęciach. 

Składniki ciasta (ok. 40 sztuk): 

  • 500 g mąki pszennej
  • 7 g suchych drożdży
  • kopiasta łyżeczka cukru
  • płaska łyżeczka soli
  • 3-4 łyżki oliwy
  • niepełna szklanka lekko ciepłej wody
Z podanych składników wyrobić ciasto (wyrabiam mikserem ze spiralnymi końcówkami). Ciasto nie powinno się kleić. 
Wyrobione ciasto umieścić w misce i nakryć ściereczką. Odstawić najlepiej w ciepłe miejsce na około godzinę. 

Dodatki:
  • 400 g brokułu (u mnie brokuły mrożone Poltino)
  • 300 g mozzarelli
  • 100 g salami
  • pół szklanki czarnych oliwek bez pestek
  • sos pomidorowy (puszka pomidorów krojonych + przyprawy: sól, pieprz, oregano, wyciśnięty ząbek czosnku, opcjonalnie odrobina cukru)
Brokuły ugotować, odcedzić i ostudzić. Plasterki salami i oliwki pokroić na mniejsze kawałki. 
Ciasto podzielić na 4 części i każdą z nich rozwałkować na prostokąt o grubości 3-4 mm i posmarować sosem pomidorowym. 

pizza, brokuł

Na każdym cieście rozłożyć kawałki brokułów, salami i oliwek oraz startą mozzarellę. Ciasto zwinąć w rulon i pokroić w ok. 2 cm plastry. 
Plastry ułożyć na dużej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. 
Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni i piec 15 minut. 


Wpis powstał dzięki współpracy z marką Poltino. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz